top of page

Let's go NUTS!

Studenten in de blok? Die kunnen een beetje extra brainfood gebruiken!


1ste reden : Deze noot is de OPPERNOOT!! Walnoten bevatten met name de mineralen fosfor, magnesium, zink, ijzer en kalium. Ook zijn ze een bron van vitamine B1, gamma-tocoferol (een vorm van vitamine E) en foliumzuur. OK, ze bevat 60% vet, maar het zijn de goede vetten, zij die hart en bloedvaten ondersteunen. Een ideaal tussendoortje, want van een handvol ben je al verzadigd.

2de reden : Moeilijkheden om te slapen? Eet voor het slapengaan een handvol noten. Dankzij het slaaphormoon Melatonine, krijg je ook nog een extra portie Vit B6, Zink en Magnesium binnen.

3de reden : BRAINFOOD! Het is misschien toeval dat een okkernoot lijkt op een brein? Toch blijkt het hoge eiwit- en vetgehalte een goede invloed op je concentratie. Bovendien zijn ze een stuk goedkoper dan hun concurrenten Cashew en Macademia . Examen voor de boeg? Eet noten! Een gemengde portie heet niet zomaar STUDENTENHAVER!

Bij www.meaculina.be vind je noten bij allerlei gerechten, niet enkel veggie/vegan of pasta.

12 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


bottom of page